Coachen
Vanaf 2011 was ik werkzaam op het ROC van Amsterdam als leerlingencoach. Mijn taak was het aantal leerlingen dat uitviel naar beneden te krijgen. Mijn werk bestond uit gesprekken voeren over knelpunten in de voortgang op school. Een luisterend oor was al heel belangrijk, waardoor de leerling zich gezien ging voelen.
Veel verzuim wordt veroorzaakt door een verkeerde studiekeuze. Belangrijk dus om samen te ontdekken waar de leerling zich meer toe aangetrokken voelt en denkt dat zijn talenten liggen. Ik heb daarvoor Het Talentenspel o.a. als instrument. Daarmee kom je door middel van allerlei spelopdrachten erachter wat je echt leuk vindt om te doen. Het begeleiden van dit spel moet op professionele wijze plaatsvinden: Ik heb het diploma in 2013 behaald.
Ook komen problemen aan het licht bij het vinden of het behouden van een stageplek. Het oefenen van sociale vaardigheden is daarbij een belangrijk instrument. Doordat ik veel met rollenspelen werk ervaart de leerling aan den lijve wat er zich allemaal kan voordoen op de werkplek. Door de feedback op de oefening leert hij om te gaan met kritiek. Het positieve eraan is dat de jongere ter plekke ervaart waar zijn kracht ligt.
Mijn studie Pedagogiek en mijn jarenlange ervaring als actrice kwamen hierbij goed van pas.
